Przedstawiamy Państwu informacje o nowym dofinansowaniu dla przedsiębiorstw z woj. podkarpackiego 1.3 Wsparcie MŚP - Dotacja Typ projektu: Internacjonalizacja MŚP.
Dofinansowanie mogą otrzymać projekty dotyczące wsparcia przedsiębiorcy (MŚP) w diagnozie jego potencjału w zakresie internacjonalizacji, przygotowaniu przedsiębiorstwa i jego oferty pod kątem eksportu oraz aktywnego poszukiwania partnerów biznesowych w celu wprowadzenia produktów na wybrane rynki zagraniczne. Projekty związane z dostosowaniem m.in. procesów/ produktów/ usług/ systemu dystrybucji do wymagań nowych klientów, przepisów i norm obowiązujących w krajach, do których kierowana będzie oferta oraz nakłady inwestycyjne niezbędne do wprowadzenia zmian organizacyjnych wewnątrz firmy, w celu przygotowania jej do internacjonalizacji działalności. Wsparcie usług doradczych jako element kompleksowego projektu.Udział w różnego rodzaju wydarzeniach (targach, imprezach wystawienniczych) jako dodatkowy element projektu ściśle związany z realizacją strategii internacjonalizacji.
- Nabór wniosków: 31.01.2024 - 29.02.2024
- Minimalna wartość wydatków kwalifikowanych w projekcie wynosi 100 000 PLN
- Maksymalna wartość wydatków kwalifikowanych w projekcie wynosi 500 000 PLN
- Maksymalny poziom dofinansowania: 50%
- Wsparcie mogą otrzymać projekty, których realizacja zakończy się do 30.06.2026 r
- Kto może się ubiegać o dofinansowanie: mikro, małe i średnie prowadzące działalność gospodarczą na terenie województwa podkarpackiego przez okres nie krótszy niż 24 miesiące.
Koszty kwalifikowalne:
- Usługi dotyczące przygotowania do wdrożenia nowej strategii związanej z internacjonalizacją działalności MŚP, w szczególności:
- poszukiwanie i wybór partnerów handlowych, a w efekcie nawiązanie kontaktów z partnerami zagranicznymi, przygotowanie ofert współpracy oraz przygotowanie etapu negocjacji handlowych;
- przygotowanie produktu do potrzeb nowego rynku docelowego, koncepcji marki lub wizerunku przedsiębiorstwa (w tym m.in. badanie marketingowe na rynku docelowym);
- przygotowanie metod dystrybucji i rozwiązań w zakresie obsługi otoczenia formalno- prawnego umożliwiającego wejście na dany rynek zagraniczny;
- przygotowanie do uzyskania niezbędnych dokumentów, certyfikatów, koncesji, akredytacji, homologacji, ochrony własności przemysłowej lub innych dokumentów i praw niezbędnych dla prowadzenia sprzedaży produktów/świadczenia usług na docelowym rynku zagranicznym;
- przygotowanie kampanii promocyjnej, materiałów reklamowych, promocyjnych, których dotyczy projekt na rynkach zagranicznych;
- projektowanie katalogów i charakterystyki technicznej produktów, wzornictwa opakowań, projektowanie znaków firmowych, towarowych i marek produktowych;
- tworzenie, gwarancji, regulaminów i innych dokumentów niezbędnych dla wprowadzenia produktu na nowy rynek.
- Nabycie nowych środków trwałych na stałe zainstalowanych w projekcie, ściśle związanych z realizacją projektu. Modernizacja posiadanej aparatury, urządzeń i innych składników wyposażenia infrastruktury technicznej, związanych z przygotowaniem oferty produktowo – usługowej firmy do potrzeb internacjonalizacji.
3. Koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa przedsiębiorstwa w międzynarodowych targach, imprezie wystawienniczej:
a) wynajęcie powierzchni wystawienniczej;
b) zaprojektowanie i zabudowę stoiska wystawienniczego (projekt zabudowy stoiska oraz zabudowa stoiska nie mogą zostać ujęte w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych Beneficjenta);
c) zakup usług w zakresie organizacji i obsługi stoiska;
d) zakup usług w zakresie transportu (lotniczy, kolejowy, drogowy, morski) osób, eksponatów oraz elementów zabudowy wraz z ubezpieczeniem, odprawą celną i kosztami spedycji;
e) reklamę w mediach targowych;
f) opłatę rejestracyjną za udział w targach oraz wpis do katalogu targowego;
g) podróże służbowe (bezpośrednia podróż do miejsca docelowego i zakwaterowanie) maksymalnie trzech osób uczestniczących w targach, imprezie wystawienniczej, w okresie nie dłuższym niż dwa dni przed rozpoczęciem i dwa dni po zakończeniu imprezy targowej, wystawienniczej, w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju;
h) opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz dla osób uczestniczących w targach, wystawach.
Koszty udziału w targach nie mogą przekroczyć 20 % kwoty wydatków.
Realizacja projektu musi wynikać ze strategii biznesowej w zakresie umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstwa, planu rozwoju przedsiębiorstwa lub innego równoważnego dokumentu, identyfikującego adekwatne działania, mające na celu skuteczną i efektywną internacjonalizację przedsiębiorstwa.
W przypadku pytań lub zainteresowania dotacją proszę o kontakt.
Z poważaniem
Krzysztof Gałka
Z-ca Dyrektora Marketingu i Sprzedaży
eurotargi@eurotargi.pl
kom.: +48 885-407-408
___________________________________________________________________
Biuro Promocji Exportu „EURO TARGI"
Adres:
ul. Jagiellońska 78
03-301 Warszawa
NIP: 1180188832
www.eurotargi.pl______________________________________________________