Powiatowy Urząd Pracy w Strzyżowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony strzyzow.praca.gov.pl.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- W części filmów nie ma napisów;
- Część pól formularza kontaktowego ma etykiety niepowiązane z polami. W razie problemów, możesz kontaktować się z nami, pisząc także na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas.
Nadmierne koszty
„Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty. Oceniliśmy to na podstawie Analizy kosztów dostępności cyfrowej funkcji wirtualnego spaceru.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Łukasz Niemiec - mejlowo lukasz.niemiec@strzyzow.praca.gov.pl lub telefonicznie 17 276 10 74.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Robert Ziemba — Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Strzyżowie
- Adres: ul. Daszyńskiego 2, 38-100 Strzyżów,
- mejl: sekretariat@strzyzow.praca.gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Powiatowy Urząd Pracy w Strzyżowie — ul. Daszyńskiego 2, 38-100 Strzyżów
Powiatowy Urząd Pracy w Strzyżowie znajduje się w centrum miasta przy ulicy Daszyńskiego 2 w Strzyżowie. Przed wejściem do budynku Powiatowego Urzędu Pracy nie ma schodów. Główne drzwi wejściowe otwierane są poprzez mechanizm automatyczny znajdujący się obok drzwi głównych, aktywowany przyciskiem umieszczonym na odpowiedniej wysokości dostosowanej dla osób niepełnosprawnych. Po wejściu z zewnątrz mamy kolejne drzwi automatycznie otwierane przyciskiem znajdującym się po prawej stronie.
Budynek Powiatowego Urzędu Pracy w Strzyżowie składa się z parteru i dwóch pięter. Jest wyposażony w windę. Wejście do windy na parterze znajduje się na wprost wejścia głównego do budynku. Przyciski przywołujące windę są oznaczone alfabetem Braile'a. Winda posiada komunikaty głosowe informujące o pracy windy (np. status otwarcia lub zamykania drzwi, numer piętra), przyciski wyboru pięter w windzie również oznaczone są alfabetem Braile'a.
W razie konieczności osoby z niepełnosprawnościami obsługiwane są na parterze. Na parterze znajduje się także toaleta dla osób z niepełnosprawnościami. Obiekt nie jest wyposażony w pochylnie, platformy. Urząd jest wyposażony w pętlę indukcyjną znajdującą sie na sali obsługi na parterze.
Powiatowy Urząd Pracy w Strzyżowie nie posiada parkingu. Wejście do budynku znajduje się od strony ul. Daszyńskiego. W okolicy jest zlokalizowanych kilka ogólnodostępnych parkingów z miejscami dla osób niepełnosprawnych (najbliższy ok. 100 m od budynku Urzędu Pracy).
Osoba która korzysta z psa asystującego lub psa przewodnika ma możliwość przebywania wraz z nim na terenie Powiatowego Urzędu Pracy w Strzyżowie. Warunkiem skorzystania z takiej możliwości jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W Powiatowym Urzędzie Pracy w Strzyżowie stanowisko obsługujące osoby głuche i niedosłyszące znajduje się na parterze – sala obsługi (pok. nr 2).
Usługa wideo tłumacza skierowana jest do osób głuchoniemych, niesłyszących i niedosłyszących, które chcą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego on-line podczas wizyty w Powiatowym Urzędzie Pracy w Strzyżowie. Usługa polega na połączeniu się z tłumaczem języka migowego za pośrednictwem stanowiska wyposażonego w laptop. Osoba głuchoniema podchodzi do oznaczonego specjalną naklejką stanowiska, z którego istnieje możliwość połączenia się z tłumaczem języka migowego. Przy stanowisku i przy pomocy urzędnika nawiązuje połączenie z tłumaczem. Wideo tłumacz pozwala na swobodną i bezpośrednią obsługę osób ze szczególnymi potrzebami oraz na koordynowanie spraw przez osobę niesłyszącą osobiście - bez konieczności udziału pełnomocnika. Usługa tłumaczenia realizowana będzie przez certyfikowanych tłumaczy polskiego języka migowego (PJM).
Na sali obsługi (pok. nr 2) zainstalowana została także pętla indukcyjna. Jest to system wspomagania słuchu, który znacząco poprawia zrozumiałość mowy osobie słabosłyszącej korzystającej z aparatu słuchowego lub implantu ślimakowego. Dzięki pętli indukcyjnej wzrasta komfort słyszenia oraz jakość odbieranego przez aparat słuchowy dźwięku. Aby z niej skorzystać osoba nosząca aparat słuchowy musi przełączyć swój aparat na program indukcyjny "T".