Informacja o zasadach przyznawania dotacji dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców prowadzących sklepiki szkolne - Powiatowy Urząd Pracy w Strzyżowie

Informacja o zasadach przyznawania dotacji dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców prowadzących sklepiki szkolne

Powiatowy Urząd Pracy w Strzyżowie informuje, że w związku ze zmianą przepisów ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i  zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw,  od dnia 23 lipca 2021 r. będzie prowadzony nabór wniosków o udzielenie  dotacji dla mikro i małych przedsiębiorców:
 
  • którzy na dzień 30 września 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży środków spożywczych, papierniczych i piśmienniczych na rzecz uczniów, słuchaczy lub wychowanków na terenie jednostek systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami
    • 47.11.Z – sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych, albo
    •  47.19.Z pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach
  • których przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych był niższy co najmniej o 40% odpowiednio w listopadzie 2020 r., grudniu 2020 r., styczniu 2021 r., lutym 2021 r. albo w marcu 2021 r. w stosunku do przychodu uzyskanego we wrześniu 2019 r. lub we wrześniu 2020 r.;
  • którzy posiadają pisemne zaświadczenie wystawione przez dyrektora jednostki systemu oświaty o tym, że przedsiębiorca był związany przez okres co najmniej 14 dni w miesiącu, w którym wystąpił spadek przychodów umową najmu powierzchni przeznaczonej do prowadzenia działalności gospodarczej, o której mowa w art. 15zze4a ust. 1 ustawy;
  • którzy nie mieli zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 września 2020 r. oraz w dniu składania wniosku.
  
Dotacja może być udzielona maksymalnie do kwoty  5000,00 zł.                                                           
Nabór wniosków będzie prowadzony do dnia 30 września 2021 roku.

 Przedsiębiorca może złożyć maksymalnie 5 wniosków o dotację w wybranym przez siebie terminie nie później niż do dnia 30 września 2021 roku. (np. może złożyć wszystkie wnioski w jednym dniu). Miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów tj. listopad 2020 r., grudzień 2020 r., styczeń 2021 r., luty 2021 r. albo marzec 2021 r. może być wskazany w każdym wniosku tylko raz. Natomiast miesiąc, do którego przedsiębiorca porównuje spadek przychodów (wrzesień 2019 r.  lub wrzesień 2020 r.) może być wskazany w więcej niż jednym wniosku.

Weryfikacji kodu PKD według danych zawartych w rejestrze REGON dokonuje się na dzień 30 września 2020 r. To oznacza, że zmiany przeważającego kodu PKD po tej dacie nie będą uwzględniane.
 
Wnioski o udzielenie dotacji wraz z załącznikami (umowa, formularz dot. udzielenia pomocy publicznej) należy składać od dnia 23 lipca 2021 roku wyłącznie w  formie elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl do powiatowego urzędu pracy właściwego terytorialnie ze względu na siedzibę mikro i małego przedsiębiorcy w postaci elektronicznego formularza wniosków po opatrzeniu ich kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
 
Wnioski o przyznanie dotacji złożone w wersji papierowej nie będą rozpatrywane.
 
Wszelkie informacje w zakresie przedmiotowego wsparcia dostępne  będą począwszy  od dnia naboru na stronie  strzyzow.praca.gov.pl
oraz pod numerem telefonu: (17) 2761 074 wew. 41 oraz 44.
Informacje o publikacji dokumentu


05.06.2025

Projekt dla osób długotrwale bezrobotnych

Firma MD Office realizuje projekt:   Dla kogo: - osoby 18-55 lat - zamieszkujące woj. podkarpackie - zarejestrowane w UP, najlepiej powyżej 12 mies.   Co oferujemy: - wsparcie doradcy zawodowego i psychologa - Indywidualne porady prawne - spotkania z pośrednikiem pracy - szkolenie zawodowe średnio 96h...

03.06.2025

Projekt "Buduj KARIERĘ-program integracji społecznej i zawodowej dla Podkarpacia"

NEXORIS Sp. z o.o., informuje, iż realizuje projekt pt. „Buduj KARIERĘ-program integracji społecznej i zawodowej dla Podkarpacia”     Projekt „BUDUJ KARIERĘ – program integracji społecznej i zawodowej dla Podkarpacia” realizowany jest przez NEXORIS Sp. z o. o. w partnerstwie z...

03.06.2025

Projekt "ODWAŻ SIĘ BYĆ AKTYWNYM!"

Stowarzyszenie Trampolina Kariery, informuje, iż realizuje projekt pt. „ODWAŻ SIĘ BYĆ AKTYWNYM!”    Projekt „ODWAŻ SIĘ BYĆ AKTYWNYM!” realizowany jest przez Stowarzyszenie Trampolina Kariery w partnerstwie z SENSORI  Iwona Jacek nr projektu FEPK.07.15-IP.01-0058/23 i jest współfinansowany...

03.06.2025

Projekt "STOP wykluczeniu! – kompleksowy program aktywnej integracji dla osób z niepełnosprawnościami"

Stowarzyszenie Trampolina Kariery, informuje, iż realizuje projekt pt. „STOP wykluczeniu! – kompleksowy program aktywnej integracji dla osób z niepełnosprawnościami”    Projekt „STOP wykluczeniu! – kompleksowy program aktywnej integracji dla osób z niepełnosprawnościami”  realizowany...

07.05.2025

Projekt „Aktywność = Praca"

O.K. Centrum Języków Obcych Sp. z o.o. wraz z Fundacją Niepodległości zaprasza do udziału w projekcie „Aktywność = Praca" nr FEPK.07.15-IP.01-0137/23 #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie Wsparciem w projekcie zostanie objętych 48 osób dorosłych zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym, pozostających...

26.02.2025

Projekt "Odważ się być aktywnym"

Stowarzyszenie Trampolina Kariery, informuje, iż realizuje projekt pt. „ODWAŻ SIĘ BYĆ AKTYWNYM!”

13.09.2024

Projekt pt.: „Nowe kwalifikacje - lepsze jutro. Zindywidualizowany program wsparcia osób pracujących z terenu województwa podkarpackiego”

Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Powiatu Kolbuszowskiego „NIL" zaprasza do udziału w projekcie pt.: „Nowe kwalifikacje – lepsze jutro. Zindywidualizowany program wsparcia osób pracujących z terenu województwa podkarpackiego"   Numer Projektu: FEPK.07.04-IP.01-0039/23 Projekt realizowany w ramach Europejskiego...

25.03.2024

Projekt partnerski „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości"

Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie w partnerstwie z Powiatowymi Urzędami Pracy województwa podkarpackiego realizuje projekt pn. „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości", współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) na lata...

29.01.2024

Projekt „Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu strzyżowskiego (II)"

Powiatowy Urząd Pracy w Strzyżowie informuje o przystąpieniu do realizacji projektu niekonkurencyjnego pn.: „Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu strzyżowskiego (II)" realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), w ramach Programu „Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021–2027", Działanie 7.1 – Aktywizacja...

5,2%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec kwietnia 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 48 969,72 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy

w Strzyżowie

ul. Daszyńskiego 2
38-100 Strzyżów

 tel.( 17) 276-10-74,  tel/fax. ( 17 ) 276-30-79

e-mail: rzst@praca.gov.pl ; sekretariat@strzyzow.praca.gov.pl

 Zapraszamy także na nasz profil na facebooku!

NIP: 819-125-85-05

Godziny otwarcia Urzędu:
poniedziałek - piątek od godz. 7:30 do godz. 15:30
(rejestracja osób bezrobotnych od godz. 7:40 do godz 14:00)


Numery rachunku bankowego Powiatowego Urzędu Pracy w Strzyżowie:
Fundusz Pracy - numer rachunku - Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.
81 1020 4391 0000 6202 0232 4069

Pracodawcy wpłacający za oświadczenia i zezwolenia dotyczące zatrudnienia cudzoziemców - numer rachunku - Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.
85 1020 4391 0000 6502 0232 4044


logo ukazujące aparat telefonicznyInformujemy, że w związku z zainstalowaniem dwóch nowych numerów telefonicznych centrali zmianie uległy bezpośrednie numery telefonów do niektórych pracowników - doradców klienta.
Wykaz numerów do doradców klienta
Wykaz numerów telefonów na poszczególne stanowiska w Urzędzie

 

Adres elektronicznej skrytki podawczej ePUAP Urzędu: 

/PUPSTRZYZOW/SkrytkaESP

 
Adres skrzynki eDoręczeń:
AE:PL-47979-84763-JGBVA-17