Aktualności

Nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników (art.15zzc)

Powiatowy Urząd Pracy w Strzyżowie ogłasza nabór ciągły wniosków o  udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników na podstawie art. 15 zzc ustawy COVID-19

Wnioski można składać:

  1. elektronicznie 
Przed wypełnieniem wniosku na portalu praca.gov.pl należy pobrać umowę na dysk komputera. Umowa będzie niezbędna do załączenia podczas wypełniania wniosku.
  • wybrać z listy jako adresata wniosku „Powiatowy Urząd Pracy w Strzyżowie" i przejść do edycji wniosku
  • dalej postępować zgodnie z instrukcjami znajdującymi się na stronie 
Złożenie wniosku w formie elektronicznej, pod warunkiem posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym, nie wymaga wizyty osobistej w urzędzie - dlatego rekomendujemy, aby cały proces ubiegania się o dofinansowanie odbywał się zdalnie.
  1. W formie papierowej:
  • wydrukować 2 egzemplarze „Umowy o wypłatę dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz Klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych, Wnioskiem i Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19"– podpisać Umowę, wypełnić i podpisać Wniosek o udzielenie dofinansowania, wypełnić i podpisać Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19
  • złożyć przygotowane dokumenty:
    • można wysłać w sposób tradycyjny na adres:
      • Powiatowy Urząd Pracy w Strzyżowie 
      • ul. Daszyńskiego 2
      • 38-100 Strzyżów
    • lub złożyć do przygotowanej w tym celu skrzynki ustawionej w holu budynku urzędu

Zasady udzielania:

  • Dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej może otrzymać przedsiębiorca będący osobą fizyczną niezatrudniający pracowników, który wykaże spadek obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim.
  • Wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 31 grudnia 2019 roku i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku
  • Przedsiębiorca, który we wniosku o dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności dospodarczej dla samozatrudnionych (art. 15zzc ustawy), w okresie ujetym do wykazania spadku obrotów w 2019 r. oraz 2020 r. (zgodnie z art. 15zzc ust. 2) zatrudniał pracowników, może ubiegać się o ww. dofinansowanie. Status "samozatrudnionego" (nie zatrudnia pracowników) powinien być weryfikowany w tym przypadku na dzień złożenia wniosku oraz przez okres otrzymanego dofinansowania.
  • Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:
    • o co najmniej 30% – dofinansowanie może być przyznane w wysokości 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie,
    • o co najmniej 50% – dofinansowanie może być przyznane w wysokości 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie,
    • o co najmniej 80% – dofinansowanie może być przyznane w wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie.
UWAGA: Przedsiębiorca musi mieć aktywną działalność gospodarczą. Dodatkowo okres który został uwzględniony do obliczania spadku obrotów (zarówno w  2020 jak i 2019r.), musi być w czasie, gdy działalność była aktywna.
 
Informacje o publikacji dokumentu