Zasady rejestracji i wyrejestrowania osób bezrobotnych i poszukujących pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Strzyżowie od 30 marca 2020 r.

W związku z ogłoszeniem na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii Powiatowy Urząd Pracy w Strzyżowie podjął działania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa osobom bezrobotnym i poszukującym pracy poprzez wprowadzenie ograniczeń polegające na wykonywaniu zadań w sposób wyłączający bezpośrednią obsługę interesantów.

1. Osoby posiadające Profil Zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny mogą załatwiać sprawy całkowicie elektronicznie bez wychodzenia z domu.
Instrukcja jak założyć konto w Praca.gov.pl dostępna jest: kliknij tutaj
Instrukcja jak zarejestrować się elektronicznie dostępna jest: kliknij tutaj
Dostępne są sprawy:
Rejestracja osoby bezrobotnej, poszukującej pracy
Uzupełnienie załączników do wniosku o rejestrację jako osoba bezrobotna, poszukująca pracy
Zgłoszenie podjęcia pracy
Zgłoszenie rozpoczęcia, wznowienia działalności gospodarczej
Zgłoszenie wyjazdu lub braku gotowości do podjęcia zatrudnienia
Wniosek o wyrejestrowanie
Wniosek o przekazanie dokumentów do innego urzędu pracy
Wniosek o przyznanie i wypłatę dodatku aktywizacyjnego
Wniosek o wydanie zaświadczenia
Wniosek o przelew świadczeń na konto
Zgłoszenie oferty pracy, stażu i praktyk
Zatrudnianie cudzoziemców

UWAGA:
Osoby nieposiadające Profilu Zaufanego a posiadające elektroniczne konto bankowe
w jednym z poniższych banków – mogą bez wychodzenia z domu założyć Profil Zaufany zgodnie z poniższą instrukcją, a następnie załatwiać sprawy całkowicie elektronicznie.
Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl 

 Profil banki
 
Instrukcja jak założyć Profil Zaufany dostępna jest: kliknij tutaj
Osoba dokonująca pełnej rejestracji elektronicznej otrzyma na konto w praca.gov.pl decyzję
o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i ewentualnym prawie do zasiłku w postaci elektronicznej.

2. Osoby nieposiadające Profilu Zaufanego/kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
W DOMU: mogą wydrukować, uzupełnić a następnie dostarczyć do Urzędu skompletowane, podpisane dokumenty (przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego lub złożyć
w skrzynce podawczej w holu Urzędu)

Pliki do wydrukowania i uzupełnienia:

Wniosek o wydanie zaświadczenia
Zawiadomienie o wyrejestrowaniu
Zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego
Wniosek o przelew świadczeń na konto
Oświadczenie o pracy za granicą
Wniosek o przyznanie dodatku aktywizacyjnego

W URZĘDZIE: mogą osobiście pobrać z holu Urzędu przygotowane formularze w formie papierowej (do rejestracji należy dołączyć wszystkie wymagane dokumenty). Przygotowany komplet złożyć w skrzynce podawczej w holu Urzędu
W holu Urzędu dostępne są ponadto niżej wyszczególnione formularze:
Wniosek o rejestrację
Wniosek o wydanie zaświadczenia,
Zawiadomienie o wyrejestrowaniu
Zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego
Wniosek o przelew świadczeń na konto
Oświadczenie o pracy za granicą 
Wniosek o przyznanie dodatku aktywizacyjnego
PREREJESTRACJA:  mogą wypełnić formularz elektroniczny - Zgłoszenie do rejestracji. Pracownik zweryfikuje przesłany wniosek elektroniczny i skontaktuje się w celu podjęcia kolejnych ustaleń. Konieczne będzie podpisanie dokumentów i nadanie ich za pośrednictwem operatora pocztowego bądź złożenie ich w skrzynce podawczej w Urzędzie. Niedostarczenie do Urzędu podpisanych dokumentów będzie skutkowało pozostawieniem sprawy bez rozpoznania.

 zgłoszenie do rejestracji
UWAGA
- Data przyznania statusu osoby bezrobotnej i objęcia ubezpieczeniem zdrowotnym - jest datą wpływu do urzędu kompletu podpisanych przez klienta dokumentów czyli: dzień złożenia
w holu urzędu lub data dostarczenia dokumentów przez operatora pocztowego lub data wysłania podpisanego Profilem Zaufanym wniosku elektronicznego
- Każdy złożony wniosek o rejestrację zostanie zweryfikowany przez pracownika Urzędu, który ustali czy zostały spełnione warunki do jego przyznania.
- Wykaz dokumentów niezbędnych do rejestracji: https://strzyzow.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/abc-bezrobotnego-i-poszukujacego-pracy/dokumenty-potrzebne-do-rejestracji-osoby-poszukujacej-pracy
- Jeżeli rejestrujesz się po raz pierwszy to do załączonych dokumentów należy dołączyć kserokopie/skany dyplomów ukończenia studiów, świadectw szkolnych, świadectw kwalifikacji, wszystkich świadectw pracy i innych dokumentów mających wpływ na prawo do zasiłku
- Jeżeli rejestrujesz się po raz kolejny to do załączonych dokumentów dołączasz wszystkie wyżej wymienione dokumenty uzyskane po ostatniej rejestracji
- Jeżeli nie dołączysz kserokopii/skanów świadectw pracy lub innych dokumentów mających wpływ na przyznanie prawa do zasiłku, to otrzymasz tylko status bezrobotnego a prawo do zasiłku dla bezrobotnych otrzymasz od dnia doręczenia dokumentów.
W razie wątpliwości co do przekazanych danych pracownicy Urzędu będą się z Państwem kontaktować telefoniczne lub poprzez e-mail, stąd bardzo ważne jest podanie przez Państwa poprawnych danych kontaktowych (numer telefonu, adres e-mail)